Obvestila

Najljubše reči v mojem življenju nič ne stanejo.
Resnično jasno je, da je najbolj dragocena reč, ki jo imamo, čas.
(Steve Jobs)

22. 10. 2024
OBVESTILO – IZPLAČILO DELA PLAČE ZA POSLOVNO USPEŠNOST  (max 2.379,68 eur bruto)           

        

  1. PLAČILO ZA POSLOVNO USPEŠNOST (v pogovornem jeziku tudi: trinajsta plača, božičnica, letna nagrada ipd.) je po Zakonu o delovnih razmerjih opredeljeno kot sestavni del plače, če je tako dogovorjeno s kolektivno pogodbo ali pogodbo o zaposlitvi.

 

Da je poslovna uspešnost neobdavčena pomeni, da se do maksimalne bruto vrednosti NE obračuna DOHODNINA, PRISPEVKI pa SE v vsakem primeru obračunajo.

 

Od 1. 1. 2023 velja, da izplačilo dela plače za poslovno uspešnost ne bo predmet obdavčitve, če bo izplačano največ dvakrat v koledarskem letu vsem upravičenim delavcem, do višine 100 % povprečne mesečne plače zaposlenih v RS. V primeru, da je izplačilo dvakrat letno, se izplačili seštejeta.

 

Plačilo za poslovno uspešnost se torej ne všteva v davčno osnovo, če:

  • imajo pravico do izplačila dela plače za poslovno uspešnost vsi delavci pri delodajalcu in so pravica do izplačila ter merila za njegovo izplačilo določeni v splošnem aktu delodajalca, s katerim so delavci vnaprej seznanjeni

ali

  • je s kolektivno pogodbo dogovorjena možnost izplačila dela plače za poslovno uspešnost po merilih, dogovorjenih v tej kolektivni pogodbi ali dogovorjenih na način ali na podlagi te kolektivne pogodbe.

 

Zaradi specifične vsebine navedenega splošnega akta (raznovrstnosti kriterijev in meril) je težko pripraviti vzorec akta, ki bi bil uporaben za vsa podjetja, vam pa v priponki pošiljamo 2 primera takšnega akta, ki sta vam lahko v pomoč pri sestavi predmetnega splošnega akta za vaše podjetje.

 

  1. NOVA SODNA PRAKSA: : ZDR-1 delodajalcu ne nalaga niti obveznosti plačila za poslovno uspešnost niti minimalnega zneska tega plačila. Kljub takšni zakonski določbi, ki napotuje na ureditev v kolektivni pogodbi oziroma pogodbi o zaposlitvi, pa delodajalca zavezuje prepoved diskriminacije. Tudi pri plačilu za poslovno uspešnost mora namreč delavcem zagotoviti enako obravnavanje glede na osebne okoliščine. Ni torej nedopustno, da se pri določitvi kriterijev za priznanje in višino plačila za poslovno uspešnost upošteva število dni prisotnosti na delu (kar je v praksi pogosto), vendar pa uporaba tega kriterija ne sme biti diskriminatorna. Nova odločba Vrhovnega sodišča glede nižjega izplačila poslovne uspešnosti iz razloga bolniške odsotnosti pravi, da se takšna obravnava smatra za diskriminacijo. Celotna sodba na: Iskalnik sodne prakse (sodnapraksa.si)

 

  1. PRIMERI IZRAČUNOV:                    

 

Trenutno najvišji neobdavčeni znesek – (zadnji podatek povprečne mesečne plače zaposlenih v RS  za julij 2024) 2.379,68 €
100 % zadnje znane bruto plače 2.379,68 €
Socialni prispevki 22,10 % 525,91 €
Neto izplačilo 1.853,77 €
prispevki delodajalca 16,10 % 383,13 €
DOHODNINA 0,00 €
SKUPEN STROŠEK DELODAJALCA 2762,81 €

 

Neto izplačilo 300,00 € 500,00 € 700,00 € 1.000,00 € 1.200,00 € 1.500,00 €
Bruto znesek 385,11 € 641,85 € 898,59 € 1.283,69 € 1.540,44 € 1.925,55 €
Socialni prispevki 22,10 % 85,11 € 141,85 € 198,59 € 283,70 € 340,44 € 425,55 €
prispevki delodajalca 16,10 % 62,00 € 103,34 € 144,68 € 206,67 € 248,01 € 310,03 €
DOHODNINA 0,00 € 0,00 € 0,00 € 0,00 € 0,00 € 0,00 €
SKUPEN STROŠEK DELODAJALCA 447,11 € 745,19 € 1.043,27 € 1.490,36 € 1.788,45 € 2.235,58 €

 

 

Vaš računovodski servis

26. 9. 2024
AKTUALNO OBVESTILO – OBRTNA DOVOLJENJA

Ker tržna inšpekcija opravlja številne nadzore glede veljavnosti obrtnih dovoljenj, vam svetujemo:

  • da preverite, ali imate pridobljeno obrtno dovoljenje za vse dejavnosti, ki jih opravljate (ne nujno za vse registrirane dejavnosti, temveč za tiste, ki jih dejansko opravljate),
  • da preverite, ali imate na obrtnem dovoljenju navedene pravilne SKD oznake dejavnosti.

 

Vse informacije na to temo pridobite pri Obrtno-podjetniški zbornici na območju, na katerem imate sedež (pri OOZ Novo mesto prijazno pomagajo na številki 051 422 580).

 

V primeru ugotovljenih nepravilnosti vam bodo pomagali pri vložitvi vloge za izdajo obrtnega dovoljenja ali vloge za spremembo podatkov v obrtnem registru.

 

Vaš računovodski servis

25. 9. 2024
OBVESTILO – TRŽNI INŠPEKTORJI NA TERENU

Tržni inšpektorat v teh dneh poostreno izvaja kontrole na območju Občine Šentjernej in okolice, zato bodite previdni in preverite, če imate urejeno vso dokumentacijo.

 

Pooblastila  tržnega inšpektorja so zelo široka, ima pravico pregledati vaše blago, poslovne knjige, poslovne prostore in opremo s katero opravljate svojo dejavnost. Tržni inšpektorat je pristojen je za nadzor spoštovanja predpisov z različnih področij, med drugim varstva potrošnikov, nepoštenih poslovnih praks v odnosu do potrošnikov, uporabe nepoštenih pogodbenih pogojev, obrtne dejavnosti, trgovine, nepremičninskega posredovanja, gostinstva in turizma, avtorskih in sorodnih pravic, potrošniškega kreditiranja in uporabe slovenskega jezika. Na tehničnem področju pa je pristojen za nadzor skladnosti proizvodov na trgu z vidika splošne varnosti proizvodov ter, na primer, varnosti električne opreme, gradbenih proizvodov, strojev in osebne varovalne opreme.

 

Področja, ki se največkrat preverjajo:

  1. ali se dejavnost opravlja brez predpisanega dovoljenja (kontrolira se tudi upoštevanje delovnega časa obrata in zaposlenih);
  2. ali prostori, v katerih se opravlja dejavnost, ali njihova oprema,  ustrezajo minimalnim tehničnim pogojem, ki so predpisani za to dejavnost;
  3. ali ima zavezanec vsa dovoljenja za opravljanje delavnosti in izdane potrebne odločbe pristojnega upravnega organa o izpolnjevanju z zakonom določenih pogojev za opravljanje dejavnosti – preverite, ali ste pridobili obrtno dovoljenje (v kolikor se to za vašo dejavnost zahteva).

 

 

Vaš računovodski servis

12. 9. 2024
OBVESTILO – AKTUALNA RAZPISA ZA UGODNEJŠE KREDITE

Obvščamo vas, da ima Slovenski podjetniški sklad odprta 2 razpisa za ugodne kredite:

  1. Razpis za mikrokredite (P7-2 2024)
  • namen razpisa: neposredno zagotavljanje ugodnih povratnih virov financiranja mikro, malim in srednje velikim podjetjem z namenom kritja stroškov poslovnih procesov in/ali projekta predstavljenega v vlogi za financiranje
  • upravičenci: mikro, mala in srednja podjetja, tudi s.p. + najmanj 1 zaposlen za polni delovni čas
  • višina kredita: od 5.000 EUR do 25.000 EUR
  • zavarovanje: 8 menic
  • obrestna mera: 37,5 % od 6 mesečnega EURIBORA-ja + 0,8 %, kar trenutno predstavlja okoli 2% obrestno mero
  • ročnost kredita: do 60 mesecev
  • možnosti koriščenja moratorija do 6 mesecev
  • kredit lahko krije do 100 % vrednosti upravičenih stroškov projekta
  • upravičeni stroški: opredmetena osnovna sredstva (nakup nove opreme), neopredmetena osnovna sredstva (nakup patentiranih pravic, licenc,..), stroški materiala in trgovskega blaga, stroški storitev, stroški dela (neto plača, dohodnina, prispevki, stroški prehrane, regres,…), zaračunan pripadajoči DDV na preostale upravičene stroške; med upravičene stroške ne spada nakup vozil za cestni prevoz tovora ter stroški gradnje, nakupa in obnove poslovnih nepremičnin ter izgradnja sončnih elektrarn
  • brez stroškov vodenja in odobritve kredita
  • prijavni roki: 4. 10. 2024 do 14.00 ure, 4. 11. 2024 do 14.00 ure oz. do porabe sredstev

Več o razpisu si lahko preberete na povezavi: : https://www.podjetniskisklad.si/wp-content/uploads/2024/09/P7-2-2024-JAVNI-RAZPIS.pdf

 

2. Razpis za krizno likvidnostne kredite (P7K 2 2024)

  • namen razpisa: neposredno zagotavljanje likvidnostnega financiranja mikro, malim in srednje velikim podjetjem, ki so utrpela gospodarsko škodo na področju oskrbe z energijo zaradi energetske krize
  • upravičenci: mikro, mala in srednja podjetja
  • višina kredita: od 15.000 EUR do 100.000 EUR kredita
  • zavarovanje: 8 menic podjetja za kredite od 15.000 do 50.000 EUR , 8 menic podjetja + osebno poroštvo za kredite od 50.001 do 100.000 EUR
  • obrestna mera: letna fiksna 2,0 %
  • ročnost kredita: 2-5 let za kredite od 15.000 do 50.000 EUR in 2–7 let za kredite od 50.001 do 100.000 EUR
  • možnosti koriščenja moratorija do 6 mesecev
  • kredit lahko krije do 100 % vrednosti upravičenih stroškov projekta
  • brez stroškov vodenja in odobritve kredita
  • upravičeni stroški: Opredmetena osnovna sredstva (nakup novih strojev in opreme), neopredmetena osnovna sredstva (nakup patentiranih pravic, licenc,..), stroški materiala in trgovskega blaga, stroški storitev
  • prijavni roki: 24. 9. 2024 do 14.00 ure, 22. 10. 2024 do 14.00 ure oz. do porabe sredstev
  • pogoji za kandidiranje:
    • glavni pogoj: letni strošek energije je v letu 2023 znašal vsaj 3 % glede na čiste prihodke od prodaje
    • višina kredita ne sme presegati 30 % od vrednosti čistih prihodkov od prodaje, doseženih v letu 2023
    • najmanj 1 zaposlen za polni delovni čas
    • podjetje ustanovljeno pred 1.1.2023
    • bonitetna ocena vsaj SB8
    • podjetje ne sme biti v težavah
    • podjetje ne spada v izključen sektor
    • »de minimis«

 

Več o razpisu si lahko preberete na povezavi: https://www.podjetniskisklad.si/wp-content/uploads/2024/08/P7K-2-2024-JAVNI-RAZPIS.pdf .

 

V kolikor boste želeli oddati vlogo za katerega od zgornjih razpisov in boste pri tem potrebovali pomoč, nas kontaktirajte.

Vaš računovodski servis

9. 9. 2024
OBVESTILO – TRŽNI INŠPEKTORJI NA TERENU 

Tržni inšpektorat v teh dneh poostreno izvaja kontrole na območju Občine Šentjernej in okolice, zato bodite previdni in preverite, če imate urejeno vso dokumentacijo.

 

Pooblastila  tržnega inšpektorja so zelo široka, ima pravico pregledati vaše blago, poslovne knjige, poslovne prostore in opremo s katero opravljate svojo dejavnost. Tržni inšpektorat je pristojen je za nadzor spoštovanja predpisov z različnih področij, med drugim varstva potrošnikov, nepoštenih poslovnih praks v odnosu do potrošnikov, uporabe nepoštenih pogodbenih pogojev, obrtne dejavnosti, trgovine, nepremičninskega posredovanja, gostinstva in turizma, avtorskih in sorodnih pravic, potrošniškega kreditiranja in uporabe slovenskega jezika. Na tehničnem področju pa je pristojen za nadzor skladnosti proizvodov na trgu z vidika splošne varnosti proizvodov ter, na primer, varnosti električne opreme, gradbenih proizvodov, strojev in osebne varovalne opreme.

 

Področja, ki se največkrat preverjajo:

  1. ali se dejavnost opravlja brez predpisanega dovoljenja (kontrolira se tudi upoštevanje delovnega časa obrata in zaposlenih);
  2. ali prostori, v katerih se opravlja dejavnost, ali njihova oprema,  ustrezajo minimalnim tehničnim pogojem, ki so predpisani za to dejavnost;
  3. ali ima zavezanec vsa dovoljenja za opravljanje delavnosti in izdane potrebne odločbe pristojnega upravnega organa o izpolnjevanju z zakonom določenih pogojev za opravljanje dejavnosti – preverite, ali ste pridobili obrtno dovoljenje (v kolikor se to za vašo dejavnost zahteva).

 

 

Vaš računovodski servis

3. 9. 2024
OBVESTILO – NORMIRANCI od 1.1.2025

Vlada je 30.8.2024 na dopisni seji potrdila prvi paket predlogov davčnih sprememb. Veliko sprememb se dotika tudi področja normirancev.

Za normirance se spreminjajo pogoji za vstop in obstoj v sistemu ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov ter skladno s tem tudi pogoji za določanje maksimalne višine normiranih odhodkov. Zaenkrat so napovedi sledeče:

Poln normiran s.p.

  1. Polni s.p. mora biti obvezno zavarovan na podlagi samozaposlitve vsaj 9 mesecev.
  1. Pogoja obveznega zavarovanja ne more več izpolniti z vključenostjo v zavarovanje druge osebe (do sedaj je veljal za poln s.p. tudi, če je imel zaposleno drugo osebo).
  2. VSTOP V SISTEM: zavezanec, ki je v preteklem davčnem letu dosegel prihodke iz dejavnosti do 60.000 evrov in je bil obvezno zavarovan na podlagi samozaposlitve za polni delovni čas neprekinjeno vsaj devet mesecev (do sedaj je bila meja 100.000 eur prihodkov).
  3. Pri prihodkih do 60.000 EUR se priznajo odhodki v višini 80 odstotkov.
  4. Priznani odhodki pri prihodkih nad 60.000 eur znašajo 0 odstotkov.
  5. Pr prihodkih do 60.000 eur je davek 4%, pri prihodkih nad 60.000 eur je davek 20%.
  6. IZSTOP IZ SISTEMA: dovoljeni prihodki se znižujejo s 300.000 eur v dveh letih na 120.000 eur v dveh letih, kar pomeni, da letni prihodki v povprečju ne smejo presegati 60.000 EUR.
  7. Izstop iz sistema normirancev v primeru preseganja prihodkov 120.000 eur v dveh letih.
  8. Uvaja se obveznost razkritja zneska prihodkov, ki jih normiranec v davčnem letu doseže s povezano osebo (poročanje na FURS).
PRIHODKI DAVEK 50.000,00 € 60.000,00 € 70.000,00 € 80.000,00 € 90.000,00 € 100.000,00 €
80% STROŠKI DO 60.000 4% 40.000,00 € 48.000,00 € 48.000,00 € 48.000,00 € 48.000,00 € 48.000,00 €
DAVČNA OSNOVA 20% 10.000,00 € 12.000,00 € 22.000,00 € 32.000,00 € 42.000,00 € 52.000,00 €
20% DAVEK   2.000,00 € 2.400,00 € 4.400,00 € 6.400,00 € 8.400,00 € 10.400,00 €

Popoldanski normiran s.p.

  1. VSTOP V SISTEM: zavezanec, ki je v preteklem davčnem letu dosegel prihodke iz dejavnosti do 30.000 evrov.
  2. Pri prihodkih do 12.500 eur se priznajo odhodki v višini 80 odstotkov.
  3. Pri prihodkih od 12.500 do 30.000 eur se priznajo odhodki v višini 40 odstotkov.
  4. Priznani odhodki pri prihodkih nad 30.000 eur znašajo 0 odstotkov.
  5. Pr prihodkih do 12.500 eur je davek 4%, pri prihodkih od 12.500 do 30.000 eur je davek 12%, pri prihodkih nad 30.000 eur je davek 20%.
  6. Dovoljeni prihodki se znižujejo s 300.000 eur v dveh letih na 60.000 eur v dveh letih, kar pomeni, da letni prihodki v povprečju ne smejo presegati 30.000 eur.
  7. Izstop iz sistema normirancev v primeru preseganja prihodkov 60.000 eur v dveh letih.
  8. Uvaja se obveznost razkritja zneska prihodkov, ki jih normiranec v davčnem letu doseže s povezano osebo in delodajalcem (poročanje na FURS).
PRIHODKI DAVEK 12.500,00 € 30.000,00 € 40.000,00 € 50.000,00 €
80% STROŠKI DO 12.500 4% 10.000,00 € 10.000,00 € 10.000,00 € 10.000,00 €
40% STROŠKI DO 30.000 12% 0,00 € 7.000,00 € 7.000,00 € 7.000,00 €
0% STROŠKI NAD 30.000 20% 0,00 € 0,00 € 0,00 € 0,00 €
DAVČNA OSNOVA   2.500,00 € 13.000,00 € 23.000,00 € 33.000,00 €
20% DAVEK   500,00 € 2.600,00 € 4.600,00 € 6.600,00 €

Zaradi izraženih pomislekov o ustrezni prilagoditvi podjetnikov, ki zaradi sprememb ne bodo več mogli koristiti tega sistema, so predvideli tudi prehodno obdobje, in sicer bo poseben režim veljal za preverjanje izstopnih pogojev v letih 2025 in 2026.

Za poslovanje v letu 2025 bodo kot izstopni pogoji veljali še sedaj veljavni pogoji (torej brez sprememb), v letu 2026 pa se bo izstopne pogoje po novih kriterijih preverjalo zgolj z upoštevanjem prihodkov v letu 2025. To pomeni, da poln s.p. v letu 2026 izstopi iz sistema, če preseže 60.000 eur prihodkov v letu 2025, popoldanski s.p. pa izstopi iz sistema, če preseže 30.000 eur prihodkov v letu 2025.

Poleg tega v sistemu normirancev ne bo več družb z omejeno odgovornostjo.

Več na: https://www.gov.si/novice/2024-08-30-vlada-potrdila-prvi-paket-davcnih-sprememb/

Vaš računovodski servis

3. 9. 2024
OBVESTILO – MOBILNA APLIKACIJA eDAVKI

Mobilna aplikacija eDavki vam omogoča hiter dostop do vseh davčnih informacij in obveznosti. Ne glede na to, ali ste posameznik, podjetnik ali zakoniti zastopnik družbe, eDavki poenostavljajo vaše poslovanje s Finančno upravo RS.

Mobilno aplikacijo si na telefon naložite preko Google play ali preko trgovine App store.

Kaj omogoča mobilna aplikacija eDavki:

  • Enostavno oddajanje davčnih obrazcev
  • Elektronsko vročanje dokumentov
  • Pregled nad davčnimi obveznostmi in vračili
  • Varnost in zasebnost
  • Moderno plačevanje davkov: Uporaba modernih plačilnih metod (Flik, kartično poslovanje).
  • Predizpolnjena vloga: Če so na voljo podatki prejšnjih let, vam vlogo predizpolnijo, vi pa samo preverite točnost podatkov.

Za začetek uporabe sledite spodnjim videom, kjer je na kratek in preprost način prikazana tako sama registracija, kot tudi uporaba mobilne aplikacije.

Več informacij in podrobnejša navodila najdete na:

Vaš računovodski servis

28. 8. 2024
OBVESTILO – Javni poziv za dodelitev računalniške opreme v izposojo v letu 2024 (3. javni poziv)

Razpis za fizične osebe

Gre za dodelitev računalniške opreme v izposojo za dve (2) leti, obdobje pa se lahko na predlog upravičenca podaljša. V primeru, da je po poteku obdobja izposoje knjigovodska vrednost računalniške opreme enaka nič (0), sklad po uradni dolžnosti dodeli upravičencu računalniško opremo v trajno last.

Razpis je namenjen posameznikom, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:

  • posameznik je upravičen do otroškega dodatka, uvrščen v razpon med prvim in vključno šestim dohodkovnim razredom oziroma je rejnik z denarnim prejemkom v višini otroškega dodatka, kot je določen za najnižji dohodkovni razred za prvega otroka;
  • ima vsaj enega otroka, ki je vključen v osnovnošolsko izobraževanje.

V kateri dohodkovni razred spadate je zapisano na odločbi za otroški dodatek.

Rok prijave: Od 26. 8. 2024 do 30. 9. 2024 oz. do razdelitve razpoložljive računalniške opreme.

Presečni datum preverjanja izpolnjevanje pogojev je 1. 9. 2024.

Način oddaje vlog: Na vlogi je potrebno izpolniti vsa obvezna polja, jo podpisati in poslati po pošti ali vložiti osebno na naslov: Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije, Dunajska cesta 20, 1000 Ljubljana. Na kuverti naj bo pripis: »Vloga za 3. javni poziv MIRO«.

Vloge se lahko oddajo tudi na elektronski naslov gc@sklad-kadri.si.

Več na: Javni poziv za dodelitev računalniške opreme v izposojo v letu 2024 (3. javni poziv) | Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad RS (srips-rs.si)

Vaš računovodski servis

Priloge:

3 javni poziv – MIRO

JP – 356 Vloga MIRO 3 POZIV

JP – 356 Vloga MIRO 3 POZIV

23. 8. 2024
OBVESTILO – ZDRUŽITEV SKB d.d. in NOVA KBM d.d.

Banki SKB d.d. in NOVA KBM d.d. se bosta združili. Združena banka se bo po združitvi preimenovala v OTP banko d.d.

MULTI SKB NET spletna banka bo zaradi združitve dne 30. avgusta 2024 za račune SKB banke delovala le do 14. ure, predvidoma 2. septembra 2024 pa jo bo nadomestila elektronska banka eBank@Net com, do katere dostopate z obstoječim kvalificiranim digitalnim potrdilom (certifikatom).

 

Pomembno pred 29. avgustom 2024

 

  • Obvezno podpišite in pošljite vsa plačila v pripravi na svojem obstoječem poslovnem računu SKB banke, saj neizvedenih plačil ne bomo prenesli na nov poslovni račun v OTP banki.
  • Če želite ohraniti zgodovino poslovanja in dokumente, aplikacije MULTI SKB NET iz računalnika ne izbrišite! V nasprotnem primeru boste lahko dostopali do zgodovine poslovanja le za zadnjih trinajst mesecev.
  • Kvalificiranega digitalnega potrdila (certifikata) iz računalnika ne brišite, ker ga boste uporabljali tudi v novih digitalnih kanalih.

 

Pomembno po 2. septembru 2024

 

  • Do elektronske banke eBank@Net com boste dostopali prek iste ikone, ki jo imate že danes na namizju svojega računalnika, in se vpisali z obstoječim certifikatom.
  • MULTI SKB NET se bo zgolj preimenoval v eBank@Net com. Vse ostalo ostaja nespremenjeno, vključno z vašim kvalificiranim digitalnim potrdilom (certifikat).
  • Ob vstopu v elektronsko banko eBank@Net com boste morali najprej ročno dodati OTP banko.
  • Uporabnikom oddaljenega podpisovanja smo omogočili dodatno možnost podpisovanja tudi v spletni banki Bank@Net com. Dostop vam bo dodeljen samodejno. Oddaljeno podpisovanje bo na voljo tudi v mobilni banki mBank@Net com, ki jo boste lahko aktivirali pri vašem poslovnem skrbniku.

 

Kot kontakt v primeru dodatnih informacij in težav, SKB navaja, da se lahko za več informacij obrnete tudi na vašega bančnega skrbnika, pokličite na številko kontaktnega centra 01 471 55 55 ali pišite info@skb.si.

 

Vaš računovodski servis

3. 7. 2024
OBVESTILO – IZRABA DOPUSTA PO URAH NI DOVOLJENA

ZDR-1 v 160.členu določa, da se letni dopust določa in izrablja v delovnih dneh. To pomeni, da je najmanjša enota  tako za določitev kot izrabo dopusta 1 dan, izraba po urah ni zakonsko dovoljena.

 

Četudi se delavec in delodajalec dogovorita za izrabo po urah, inšpektorji tovrstnih dogovorov ne priznavajo. Predvidena globa je od 1.500 do 4.000 EUR za delodajalca kot pravno osebo in 150 do 1.000 EUR za odgovorno osebo delodajalca.

 

Predlagamo, da izraba dopusta po urah na plačilnih listah ni vidna (če že, naj se npr. dve polovici dneva združita v dan dopusta + število prehran in prevozov mora biti pravilno; vsekakor pa raje svetujemo koriščenje nadur).

 

 

Dodajamo, da je ista višina globe predvidena tudi za primere nespoštovanja naslednjih zakonskih zahtev glede dopusta:

  • en del dopusta mora trajati najmanj 2 tedna;
  • da mora delavec do konca tekočega leta izrabiti najmanj dva tedna dopusta;
  • da ima delavec pravico izrabiti ves letni dopust, ki ni bil izrabljen v tekočem koledarskem letu oziroma do 30. junija naslednjega leta zaradi odsotnosti zaradi bolezni ali poškodbe, porodniškega dopusta ali dopusta za nego in varstvo otroka, do 31. marca leta, ki sledi letu, v katerega je možen prenos letnega dopusta;
  • da imajo starši šoloobveznih otrok pravico izrabiti najmanj teden dni dopusta  v času šolskih počitnic (izjema: resna ogroženost delovnega procesa);
  • da ima delavec pravico izrabiti en dan letnega dopusta na tisti dan, ki ga sam določi, o čemer mora obvestiti delodajalca najkasneje tri dni pred izrabo (izjema: resna ogroženost delovnega procesa)…

 

Vaš računovodski servis

19. 6. 2024
OBVESTILO – DVIG PLAČNIH RAZREDOV V JAVNEM SEKTORJU

Državni zbor je sprejel spremembe Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS-AB, Ur.l.RS, št. 38/2024), skladno s katerimi so se plače javnih uslužbencev s 1.6.2024  zvišale za 3,36%.  Prilagamo plačno lestvico, veljavno od 1.6.2024 dalje.

 Ker se tudi za koncesionarje, ki izvajajo dejavnost v okviru javne mreže zdravstvene službe, kot obvezni minimalni standardi smiselno uporabljajo določbe Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS, Ur. l. RS, št. 108/09 s spremembami), morajo praviloma dvig plačnih razredov spoštovati.

Če želite, da plače vaših zaposlenih uskladimo, nam to sporočite, da pripravimo ustrezne anekse k pogodbam o zaposlitvi.

Placna-lestvica-2024

Vaš računovodski servis

10. 6. 2024
OBVESTILO – OBVEZNOST OBVEŠČANJA O REGISTRSKIH PODATKIH

Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1) v 45. členu določa, da mora družba na vseh dopisih, ki jih pošlje naslovniku, navajati;

– celotno firmo in sedež družbe,

– registrski organ, pri katerem je vpisana,

– matično številko družbe,

– znesek osnovnega kapitala in znesek še ne vplačanih vložkov (le pri d.o.o. in d.d.).

Med dopise se štejejo tudi naročilnice, računi, ponudbe in podobna krajša uradna ali poslovna pismena sporočila.

Sankcija za nespoštovanja teh zahtev je plačilo globe (6.000,00 do 30.000,00 EUR za veliko družbo, 4.000,00 do 20.000,00 EUR za srednjo družbo, 1.000,00 do 10.000,00 EUR za majhno družbo, 500,00 do 5.000,00 EUR za mikro družbo).

 

Vaš računovodski servis

© zaman d.o.o. 2016 | Vse pravice pridržane | Pravno obvestilo | Politika zasebnosti